Διαχείριση ακινήτων: 5 συμβουλές για ένα καλό 2023

 Διαχείριση ακινήτων: 5 συμβουλές για ένα καλό 2023

Ενώ ο πληθωρισμός και η αβεβαιότητα αυξάνονται, η AirDNA δίνει 5 συμβουλές για τη διαχείριση ακινήτων για ένα επιτυχημένο 2023.

Έχουμε αφήσει μια πανδημία πίσω μας. Μαζί με αυτή, είδαμε τη ζήτηση να χτυπάει ρεκόρ, ενώ καινούρια ακίνητα ήρθαν να προστεθούν μαζικά στην αγορά βραχυχρόνιας μίσθωσης. Στο μεταξύ, τα οικονομικά δεδομένα της εποχής, έχουν αναγκάσει τους διαχειριστές να επαναξιολογήσουν τα ακίνητά τους. Παράλληλα, οι νεότερες προσθήκες ακινήτων, αναγκάζουν όσους θέλουν να παραμείνουν ανταγωνιστικοί, να βρουν νέους τρόπους να το επιτύχουν.

Παρακάτω, θα δείτε κάποιους πίνακες, όπως τους δημοσίευσε η AirDNA. Σε αυτούς, θα βρείτε δεδομένα που θα θέλετε να λάβετε υπόψη για τη στρατηγική που θα ακολουθήσετε τη νέα χρονιά στη διαχείριση των ακινήτων σας.

1. Περισσότερα ακίνητα: Πιο σκληρή δουλειά για καλές κριτικές

Σύμφωνα με το παραπάνω διάγραμμα, όσο πιο πολλά τα ακίνητα που διαχειρίζεται μια εταιρεία, τόσο λιγότερες οι καλές κριτικές της. Ο λόγος φαίνεται να είναι πως οι επισκέπτες που επιλέγουν τη βραχυχρόνια μίσθωση, προτιμούν να έχουν μια προσωποποιημένη εμπειρία. Για μία μικρή επιχείρηση, που έχει να διαχειριστεί λίγα ακίνητα, αυτό μπορεί να είναι εφικτό. Για μία μεγαλύτερη, που έχει αναλάβει τη διαχείριση μεγάλου αριθμού ακινήτων και έχει επενδύσει στο να κάνει κάποιες διαδικασίες αυτόματα, αυτό γίνεται μειονέκτημα.

Όπως αναφέρεται, αρνητικές κριτικές μπορούν να υπάρξουν και για την τοποθεσία, ακόμη και για ακίνητα που βρίσκονται στην ίδια περιοχή. Αλλά και αν αυτό διορθωθεί, οι μεγαλύτερες εταιρείες μένουν πίσω, όσον αφορά τις κριτικές για καθαριότητα, check-in, επικοινωνία, κ.ά.

Τι μπορείτε να κάνετε

Δώστε μεγάλη προτεραιότητα στην επικοινωνία και την ακρίβεια. Προσπαθήστε, όχι μόνο να ανταποκρίνεστε στις απαιτήσεις των επισκεπτών σας, αλλά να τις ξεπερνάτε. Αυτό μπορεί να γίνει με νέους τρόπους, με τους οποίους θα επικοινωνείτε την αξία των υπηρεσιών σας. Με λίγα λόγια, στοχεύστε στο να βελτιώσετε την εμπειρία τους, από το check-in, μέχρι και αφού φύγουν.

Επικοινωνία: Αν για παράδειγμα το ακίνητό σας είναι 10’ μακριά από κάποιο κορυφαίο αξιοθέατο της περιοχής σας, μην το βάλετε απλώς στην περιγραφή. Δείξτε το με φωτογραφίες ή με άλλους τρόπους με τους οποίους επικοινωνείτε με τους επισκέπτες σας.
Ακρίβεια: Πραγματοποιείτε συχνά ελέγχους σε όλα σας τα ακίνητα; Βεβαιωθείτε πως όσα amenities αναφέρονται στις περιγραφές των ακινήτων σας λειτουργούν και κρατήστε τις καταχωρήσεις σας ενημερωμένες.

2. Δώστε προσοχή στην επιλογή τοποθεσίας των υπό διαχείριση ακινήτων σας

Σε περίπτωση που έχετε καιρό να το ακούσετε, ο σημαντικότερος παράγοντας για την επιλογή ενός ακινήτου είναι το πού βρίσκεται. Όπως μπορείτε να δείτε και στο παραπάνω γράφημα, είναι ο νούμερο ένα λόγος για να αποφασίσει κάποιος πού θα κάνει κράτηση. Αφού λοιπόν η τοποθεσία επηρεάζει τόσο τον επισκέπτη, άλλο τόσο θα πρέπει να λαμβάνεται υπόψη στην επιλογή ακινήτων για διαχείριση.

Τι μπορείτε να κάνετε:

Αν δεν το έχετε ήδη κάνει, ανεβάστε τον πήχη σας στην επιλογή ακινήτων, όσον αφορά την τοποθεσία. Συμβουλευτείτε τις αξιόπιστες πηγές που έχετε στη διάθεσή σας, ώστε να ενημερωθείτε για τις σημαντικότερες περιοχές της πόλης σας. Τέλος, κρατήστε στο μυαλό σας δύο πράγματα:

Εμπιστευτείτε τους αριθμούς –γιατί δεν κάνουν λάθος. Παραμείνετε ενημερωμένοι, πάντα σύμφωνα με τα τελευταία δεδομένα.
Όταν επιλέγετε ακίνητα: Σκεφτείτε πως ακόμη και με αυτοματοποιημένες διαδικασίες, μια κατοικία θα καταναλώσει μέρος των πόρων και του χρόνου σας. Σκεφτείτε ακόμη, πως και οι πόροι, αλλά και ο χρόνος, είναι πεπερασμένοι. Επιλέξτε να τους διαχειριστείτε σοφά, προτιμώντας την ποιότητα από την ποσότητα.

3. Νεοεισερχόμενοι επισκέπτες στη βραχυχρόνια μίσθωση είναι πιο πιθανό να αφήσουν κάποια κριτική

Ένας χρυσός κανόνας είναι να ζητάτε πάντα από τους επισκέπτες σας να γράψουν μια κριτική. Όπως αποδεικνύει το παραπάνω γράφημα, ο κανόνας θα πρέπει να συμπληρωθεί με το «ιδιαίτερα αν δεν έχουν ξαναενοικιάσει βραχυχρόνια».

Η αύξηση που φαίνεται από 24% το 2019, σε 40,8% το 2021, οφείλεται στον πολλαπλασιασμό της ζήτησης κατά την πανδημία. Πολλοί επισκέπτες γνώρισαν την εμπειρία της βραχυχρόνιας μίσθωσης, επειδή αναζητούσαν διαμονή σε μέρη χωρίς συνωστισμό.

Τι να προσέξετε:

Αφού απευθύνεστε σε ένα κοινό που ως τώρα δεν ήξερε τι είναι η βραχυχρόνια μίσθωση, εξηγήστε με σαφήνεια τι προσφέρετε. Αν χρειαστεί, επανεξετάστε τις καταχωρήσεις σας, ώστε να γίνουν ένας χάρτης που εξηγεί στον νέο επισκέπτη τι να περιμένει.

Κάντε ένα βήμα παραπέρα:

Τι πιστεύετε πως θα έκανε την εμπειρία του επισκέπτη σας αξέχαστη; Ίσως, ένα ποτό ή κάποιο καλάθι με τοπικά προϊόντα. Ένας οδηγός για τα καλύτερα μέρη της περιοχής. Ή το να φροντίσετε το σπίτι να είναι στην κατάλληλη για την εποχή θερμοκρασία την ώρα που θα φτάσουν οι επισκέπτες σας.

4. Μην αγνοείτε το value rating των ακινήτων σας

Μετά την ανακοίνωση της Airbnb, ο τρόπος με τον οποίο φαίνεται η τιμή των καταχωρήσεων έχει αλλάξει. Πέρα από τον παραδοσιακό τρόπο, ο επισκέπτης μπορεί πλέον να δει πόσο του κοστίζει συνολικά η διαμονή σε ένα κατάλυμα. Εκτός αυτού, η πλατφόρμα ανακοίνωσε και έναν αλγόριθμο που αλλάζει την προτεραιότητα εμφάνισης ακινήτων. Τώρα, μεγάλο ρόλο παίζει το value που έχουν δώσει οι προηγούμενοι επισκέπτες σε μια κατοικία.

Μέχρι πριν λίγο καιρό, το να είχε κάποιο ακίνητο βαθμολογία 5/5 σε value δεν ήταν κάτι απαραίτητα καλό. Σήμαινε πως οι επισκέπτες θεώρησαν πως το εν λόγω ακίνητο ήταν ένα καλό value for money –ή απλώς ότι η τιμή του είναι πολύ χαμηλή.

Με την ανακοίνωση για τη μετατροπή του αλγόριθμου, το value είναι κάτι που θα πρέπει να επανεκτιμήσετε.

Δώστε προσοχή στο πώς συνδυάζεται το value σας με άλλες σημαντικές μετρήσεις. Ποιο είναι το value του υψηλότερου κέρδους ανά διαμονής που έχετε; Ποιο το χαμηλότερο;

5. Μην πανικοβάλλεστε: Παρατηρήστε τους οικονομικούς κύκλους μακροσκοπικά

Μετά την πανδημία, πλανάται πάνω από την Ευρώπη η ανησυχία της οικονομικής ύφεσης. Μαζί με αυτή, αυξάνονται και τα ερωτήματα όπως «Πώς θα επηρεάσει η ύφεση την επιχείρησή μου;»

Ευτυχώς, υπάρχουν κάποια καλά νέα. Ο οικονομικός κύκλος που αφορά τα καταλύματα είναι προβλέψιμος. Επιπλέον, σύμφωνα με τη βιομηχανία και τις μακροοικονομικές επιδόσεις του 2022, δεν έχουμε εισέλθει (ακόμη) σε ύφεση.

Ενώ το ρίσκο για ύφεση στην Ευρώπη κυμαίνεται από 60-70%, οι επόμενοι μήνες πρόκειται να ξεκαθαρίσουν το τοπίο.

Για να κερδίσετε την ηρεμία σας, καλό θα είναι να δείτε τι είναι ο οικονομικός κύκλος που αφορά τη διαμονή (βλ. εικόνα) και να καταλάβετε σε ποιο σημείο του βρίσκεστε τη δεδομένη χρονική στιγμή. Θυμηθείτε, πως ο κλάδος της διαμονής δεν έχει την ίδια ταχύτητα με τους υπόλοιπους κλάδους της οικονομίας. Συνήθως, ακολουθεί τις τάσεις που έχουν οι άλλοι κλάδοι με κάποια καθυστέρηση. Για αυτό και είναι ευκολότερο να γίνουν προβλέψεις, σύμφωνα με τους οικονομικούς κύκλους άλλων κλάδων.

Για παράδειγμα, σε περίπτωση ανάκαμψης πρώτα έχουμε εικόνα σε άλλους κλάδους και έπειτα αρχίζει να φαίνεται και στον κύκλο της διαμονής. Κατά την ανάκαμψη, ανεβαίνουν οι πληρότητες, που με τη σειρά τους αυξάνουν τη μέση ημερήσια τιμή και τα περιθώρια κέρδους.

Σημειώστε επίσης, πως η μετάβαση από την ανάκαμψη στην ύφεση δεν είναι κάτι που συμβαίνει αστραπιαία. Συνήθως, εμφανίζεται κάποιος παράγοντας που πυροδοτεί την πορεία προς την ύφεση και ο κύκλος επαναλαμβάνεται.

Εν κατακλείδι, μην πανικοβάλλεστε. Σε όποιο σημείο και αν βρίσκεστε, αν γνωρίζετε τι περιμένετε, μπορείτε να προετοιμαστείτε και να το αντιμετωπίσετε.

Θέλετε να μάθετε πώς θα διαχειριστείτε με τον καλύτερο τρόπο το ακίνητό σας;
Οι experts της αγοράς μοιράζονται tips & tricks στο ShortStay Conference, 18 & 19 Φεβρουαρίου 2023.
Εξασφαλίστε τώρα το εισιτήριό σας!

The post Διαχείριση ακινήτων: 5 συμβουλές για ένα καλό 2023 appeared first on BnB News!.